donderdag 7 november 2013

THEMA ; DIERTJES IN DE HERFST

Week van 7 t.e.m.16 oktober 2013

Als aanleiding van het thema ,vertelde ik het verhaal van de eekhoorntjes in het bos .
Ze spelen in het bos en komen allerlei dieren tegen die druk bezig zijn om zich voor te bereiden op de winter.
Maar ook de vos zit in het bos , die heeft het altijd druk als hij ook maar diertjes kan plagen en bang maken .
Ik had drie poppenkastpopjes mee waarmee ik geregeld verhaaltjes kwam vertellen ; eekhoorn, egel en haasje...
Die drie vriendjes kwamen allerlei avonturen vertellen vanuit het bos.

Het bos die vuil achtergelaten werd door spelende kindjes.
De vos die zich verstopt had .
Familie haas had er kleine haasjes bij.
Eekhoorntje op zoek naar zn broertje .
Eikentaart voor eekhoorn...

Ik leerde de kleuters op die manier hoe de dieren leven in het bos .

Had ook een boek mee ( informatief boek) waar ik de kleuters andere dieren leer kennen ; rode bosmier, ree, hert, everzwijn, kikker , roodborstje, ekster , uil.....

We deden de verschillende dieren na , muzische ontwikkeling stimuleren.

Liedje aanleren over de eekhoorn , de egel ( egel prikkebolletje) de sluwe vos..

Tellen van dieren .

Dieren verstoppen en kleuters zoeken de popjes.

Dansen van het lied; de konijntjes gingen dansen in het grote donkere bos ....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten