dinsdag 17 november 2015

AANSLAGEN ¨PARIJS

Op de vraag of ik al gesproken heb over de gebeurtenissen in Parijs?

Neen .

Maandag heeft geen enkele kleuter over het incident gesproken.

Vandaag dinsdag ...kwam één kleuter met het verhaal dat er een stoute meneer de voetbal wil kapot maken..
Ik heb hem zn verhaal laten doen ...
Mss zullen er dus kleuters naar huis komen met dat verhaal..

Maar ook hierop ben ik niet ingegaan , heb enkel gezegd dat het niet lief was van die meneer....
De kleuter nam genoegen met mn antwoord...

Een tip kan mss zijn dat jullie opletten als je er met vrienden over praat thuis dat jullie kleuter niet veel opvangt , kleuters kunnen deze gebeurtenissen niet echt goed plaatsen en het is niet zo fijn dat ze ergens bang worden door de situatie...

Dus in de klas ga ik er persoonlijk niet op in gaan , kleuters wil ik geen angst inboezemen , ik kan me voorstellen dat er in het lagere wss wel zal over gesproken worden ...
Mss stel ik jullie hiermee gerust .....

Je kan mss ook op internet kijken hoe je er met kinderen best over praat .
Er is ook een Karrewiet journaal voor de lagere schoolkinderen ..


Geen opmerkingen:

Een reactie posten