zondag 9 juni 2013

THEMA ; Papa, wat eten we vandaag ?

Van 27 mei tot en met 7 juni


Bij het thema Vaderdag wou ik het met de kleuters hebben over eten, gezond eten , koken, opdienen ...

We leerden hoe we een tafel moesten dekken, we deden spelletjes bij een wiskundige act. ; hoeveel borden staan er al, hoeveel hebben we er nog tekort. Doe je ogen toe, hoeveel mesjes zijn er weg , hoeveel glaasjes nam ik weg ...

In de poppenhoek werd een restaurantje gemaakt , de kleuters mochten kok zijn of ober , er heerste soms wat chaos in de keuken, want op een bepaald moment wou iedereen kok zijn of wou iedereen net plots ober zijn ;-)))
Maar uiteindelijk bleven de borden gespaard ;-)))

Op de pc werd getoond hoe pasta gemaakt wordt via ; schooltv beeldbank.
Ik raad iedereen aan even een kijkje te nemen , jullie kunnen om het even wat intikken in het kadertje en alles wordt op kindermaat getoond, ook liedjes ....

Taalactiviteitjes waren er in de vorm van verhalen, letterspelletjes ( begin letter - kopje , buikje , staartje...vb
K--O--K

Raadseltjes rond gezond eten ; vb ; Het is rood, rond en heeft een groen kroontje ...tomaat

Waar of niet spelletjes; Aardbeien groeien aan de bomen ...

Verschillende telspelletjes ....

Vaderdagcadeautje maken .







Hopelijk vonden de papa's hun geschenkje leuk EN ...hebben jullie je diploma behaald??? ;-)))



Deze clip heb ik de kleuters laten zien , ze vonden dit hilarisch , een beetje nostalgie voor de juf , was een programma toen ik klein was ...super!!!!!!!!
Als de kleuters dit eens mogen terugzien, zal je samen met hen meegenieten ....




2 opmerkingen: